søndag 8. november 2015

Strikker Du Eyelet-Hæl?


I dag har eg fått ganske god gang på sokken min, blir som vanlig dilling innimellom, men nå er eg snart ferdig med hælfellingen :) Stoppet mønsteret da eg startet på hællappen for eg vil ha glatt fot på sokkene slik at det ikkje
blir klumpet nede i skoene :) 



Hvordan strikker du selve hællappen? Eg har 2 klare favoritter og det er Forsterket hæl og den som eg valgte nå,
nemligen Eyelet-Hæl. Den blir i tillegg til
slitesterk veldig dekorativ :) 



Måten du gjør det på er veldig enkel,
den består av 2 forskjellige omgange:

Pinne 1 (Rettsiden): start med første maske løst av,
strikke den neste, neste løst av osv
Pinne 2: Vrang tilbake
Pinne 3 (Rettsiden): Strikke den første masken, neste løst av, strikk den neste osv
Pinne 4: Vrang tilbake.

Gjenta disse 4 pinnene til hællappen har ønsket lengde :) 

Nå har du en lekker hællapp som også er mye
mer slitesterk enn en glattstrikket hæl :) 


* * * * *

Blir mye grubling og gruing i dag! Har bestemt at HVIS eg kommer meg på SUS i morgen, da skal eg, UANSETT form, på Sparkjøp etterpå! Er det noe eg virkelig fortjener da er det en NY pysjamas! Så er det hjem, muligens eg må sove litt, men deretter skal eg ha en LANG dusj og bare sitte å kose meg i ny pysj! Absolutt en dag eg trenger
å ha noe KOSELIG å se frem til!

Nå skal eg bare fortsette på sokken, hvile øynene på en film og gjør minst mulig, bare koble helt ut......




KOS deg du iallefall og ha en
Trivelig kwell og ikkje blås bort!





Go`klem fra ei betutta Vibbedille .) 

3 kommentarer:

Hanne Jakobsen sa...

Super godt tip. Det må afprøves :-) God aften

Unknown sa...

Ska senda masse positive tankar til deg imåro ! Tenk så godt når du er ferdig, ein herleg dusj og ny pysj, og så masse kos i "kroken" din !
Stor oppmuntringsklem til deg !!!

Edel sa...

Lykke til i morgen,er det noen som fortjener en tur på Spar kjøp så er det virkelig deg.