onsdag 25. november 2015

Da er Jula Offesielt i gang!


Om ikkje noe annet kommer på plass så er iallefall strikkepinnene til Årets JuleStrikketøy på plass! Ser jo nå at den ene pinnen er 60 cm....og ikkje 80....Hmmmm,
den må byttes....Hmrf Jaja

Ka eg skal strikke i Jula sier du?
HAHA Verdens Flotteste Prosjekt! DU kan se det HER!




Etter et par kaffikopper satt eg inn giret og fikk eskene inn
i den store gangen, Gjett om eg er GLAD for at me rydda skikkelig i pynten i fjor og fikk kasta mye gammelt ræl!
Det var absolutt nødvendig for me skulle nemlige egentlig ut å reise med eskene.....


...for det var nemligen her me skulle ha vært nå.....Sukk.....MEN, me vet jo alle HVA som skjer i verden
og me må jo bare være TAKKNEMLIG for at me
HAR et sted å feire Jula <3




Etter enda en kopp kaffi kom eg meg i trusen og satte meg
i bilen, full fres ned på senteret og DER var det JUL der!
Ble så forfjamset at eg GLEMTE å ta bilder Ho Ho Ho

Var innom Boots, Kiwi og Nille og troooor eg fikk i box ganske så mange småting og noen litt større ting :)
En ting eg syns iallefall var at MYE av det eg pleier å kjøpe til kalenderen, som f.eks små Julepynte ting var blitt en del dyrerer(?) Ja for hvis eg skal betale f.eks 40 kr pr ting, da vil kalenderen til slutt koset : 40 kr X 48 gaver = 1.920,-!!
Jepp, og det er UTENOM gaver og Julesokker!
NOP, det går slettes ikkje her i huset!
Me produserer nemligen ikkje penger på do.....

Men tror eg kom meg ganske så langt på vei iallefall,
uten om en haug med smågaver, som består av: Hårstrikker, tannkoster, anti-håndvask, juleting, sjokolader, annet snop, kalenderlys til den ene og et lysfat til den andre, Q-tips, sminkepads, tannkrem, ja og garantert mye annet eg ikkje husker + eg kjøpte en del store kubbelys, pakkepapir, kalenderposer, pakkebånd, tape, til/fra lapper betalte eg rett
i underkant av 900 kr. Krysser fingrene for at eg kan SPRE de eg har kjøpt på mest mulige dager :)

Planen er også å lage "Aktivitets Lapper" til Jr som f.eks
å bake, pynte vinduene hans.



På Rema HAMSTRET eg kubbelys til 10 kr, Flott rødfarge!
Har også vært VELDIG smart i år!

Se bare her:

ELEKTRISKE TELYS!!! *ler meg ihjel*

Men, i grunnen er eg ganske så fornuftig! Me har nemligen helt nye vinduer over alt og alle VET jo at lys, ja det soter! Brenner totalt 6 telys i 2 av vinduene
i stua og der skal disse stå!
BILLIGE var de og, 1 pakke med 2 lys INKL batterier kostet KUN 10 kroner-JUHUUU

Nå håper eg bare at det er litt "varmt" lys i dem og ikkje kritthvitt eller blått(!!!!)



Til slutt i maratonløpet hang eg opp ALT av juleduker, håndklær, forkler og grytekluter :) 
er eg ferdig med Jula for i dag, eller??

Nop, nå er det frem med Julestrikketøyet, ja det røde og hvite vettu ikkje det eg nevnte først i innlegget! Det NYE store prosjektet kommer først på pinnene når ALT
er pyntet og eg inntar roen :)

Kjenner på ryggen at eg nå trenger å roe ned! Pysjen er på og eg er klar for en herlig ettermiddag for ute er det KALDT!

Amira ble hentet for 1 time siden så hun er snart på vei sørover, men kommer tilbake på søndag! *STOR Jubel*
Da blir hun hjemme ca 14 dager før det er tilbake
og går i HI pga 3 ekstreme eksamner!





KOS deg DU også og ha en
Deilige ettermiddag :) 






Go`klem fra ei Vibbedille som er i gang :) 

3 kommentarer:

Hilde sa...

Det vanligste "problemet" med elektriske lys er at de ofte er for gule i fargen. Der varierer de veldig. Blått er ut nå for det meste 😉

Vibbedille sa...

Satser på at de går greit, kom på at det de skal stå oppi er rødt glass så da merker me nok ikkje den store forskjellen, bortsett fra at me slipper svarte vinduskarmer :)

Hilde sa...

Ja, da kan det jo gå greit ☺ Er litt kresen på lilla /røde etc glass jeg, ofte gjør veldig gule el.telys at fargen i glassa blir "grelle", det liker ikke jeg 😉 Men det er en kjekk sak som ikke soter og ikke er brannfarlig! 👍Har mange selv i tillegg til kubbelys på timer 😊