søndag 22. november 2015

Klompeklompe sitt Sikksakk-skjørt! - FotoShoot


Da var dagen hvor alt klaffet kommet! Ikkje minst har eg kommet meg ut av pysjen og fått på meg "vanlige" klær 
siden me får besøk og i tillegg har 
me super flott og kaldt vær :) 

Ali ble med meg bak blokka og fikk tatt litt bilder,
DET er alltid like morsomt!



Mulig fakta er overflødig, men her kommer de:

Dette er SikkSakk Skjørtet fra Klompelompe Boka som du forresten kan kjøpe HER!

Mitt skjørt er strikket i Østlandsgarn fra Nille - pinne 3 på vr.bordene og 3,5 på selve skjørtet. Dette gjorde eg for å få det fast og godt i selve strikket. Personlig har eg veldig dårlig erfaring med orginalgarnet da det siger og reger noe veldig! Nå har eg et stødig og faktisk ganske så mykt skjørt :) 

Strikket begge vrangbordene noe lengre
og sydde strikk i livet :)

Strikket str XL, men den ble en del smalere siden eg gikk ned i pinnestørrelse så det er midt mellom M og L - totalt er det nesten 47 cm langt - Helt PERFEKT til meg!



Da hadde eg jammen et antrekk som
passet for dagen i dag :)

Skjorta sier du? Jo, den fant eg i den ganske så velfylte garderoben til Ali, herreskjorter går til ALT! Dessuten var jo fargen bare helt SUPER! Ikkje bare passer den til grått,
men den er jo også helt IN! hihi



Ser jo jammen ikkje så galt ut dette, eller hva syns du?
Kan eg f.eks med trygghet strikke meg et til?
Kunne tenkt meg et i brun melert!
Men først skal eg bare..... *ler*


* * * * *

Nå begynner det å bli "bevegelse" i heimen og bursdags prinsessa trødde nettopp ut av dynene :) Jepp, det tar på
å stå tidlig opp reise langt med fly så det gjorde nok godt :) 

Selv har eg bare sittet her å koset meg med Julestrikk og det vokser ganske så fort, det har eg tenkt å fortsette med til folk begynner å ramle i dørene :) 




KOS deg masse og ha en
Fortsatt Flott Søndag :) 






Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille :) 

8 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Jeg strikker mitt i julerødt, også i garn fra Nille :-)
Etterpå følger nok ett i mørk grå i originalgarnet, tenkte å fore det for å unngå rompe ;-)

Unknown sa...

Nydelegt sjørt - sokkar - og ikkje minst: Ei nydeleg dama !!! Kos deg med besøket !

Unknown sa...

Flott skjørt, flotte sokker, fantastiske støvler, nydelig gulfarge til - og flott dame inni! Dette var et smashing fint antrekk, bra jobba! Hilsen Blomsterbarn

Vibbedille sa...

Tusen Takk <3

Ruths datter sa...

Fin ble du i skjørtet. jeg har kjøpt boka nå og garn ligger klart. har bare noe annet som også må bli ferdig først. Samma greia her ser du.Jeg skal heller ikke bruke orginalgarnet. Siiger.
Klems og god uke til deg

Sylvia sa...

Wow Vibeke.
Så flott skjørtet ditt ble.
Jeg er så fornøyd med mitt også. Men nå har det vært så kaldt at det har ligget i skapet en stund.
Kanskje på tide å bruke det igjen. Og jeg må nok lage et til i en annen farge........

oldemora sa...

Hei. Kjempefint antrekk, fra skoa og til topps. Dette kledde du fantastisk godt. Men, det er et men. Er det jeg som blingser, eller har du tatt skjørtet på deg opp ned. Den smale sidekanten i rillestrikk, skal ikke den være smalest oppe? Jeg har strikket skjørtet til et barnebarn, hun bruker den smaleste rillekanten oppe. Er jo ingen katastrofe uansett, jeg må bare få det av henne og snu det andre veien. Hehe.

Vibbedille sa...

Hei Oldemora :)
Eg har den bredeste kanten nede for i den smale enden har eg strikk og den smale enden er jo bare noen få masker :)