torsdag 5. november 2015

Gratis, Norsk "Designer" Oppskrift på Sokker-Bli med!


Sånn kan det gikk! Men er eg KLAR for å svinge pinnene, strikke og KOSE meg hele kwellen! Blir du med? Ja du kan bli med fra starten! Hadde ikkje det vært GØY!??

Eg strikket på pinne 3,5 mm og i Østlandsgarn :) 




Høyreklikk på bildet og lagre det så har du iallefall denne delen av oppskrifta :) 
Kommer ikkje til å skrive hvordan man strikker hæl,
tå og sånn for DET regner eg med at du kan?
Hvis ikkje så hjelper eg mer enn gjerne :) 

Du legger altså opp 51 m på 3 pinner dvs 15 m på pinne 1, 21(mønster)på pinne 2 og 15 på pinne 3
Start og slutt omgangen med 1 rett maske 

Strikk 6 omganger vrangbord. 2 rett 2 vrang på pinne 1 og 3 og følg den enkle mønsterlinjen for pinne nr 2 MEN HUSK
å starte og slutte med 1 rett, ok?

Hvis du ønsker å dele denne oppskrift med noen vær snill
å Del LINKEN til dette innlegget og ikkje bare bildet, ok?

HYL ut om noe er uklart, men NÅ er eg klar!


Hadde det ikkje vært for ørene hadde smilet gått HELT rundt! HAHA

Ali og eg er parkert på hver vår sofa og fullstendig klar for kwellen :) Me var ganske smarte og gikk å handlet FØR med spiste, med tanke på hvor hvor sløv man bli av 
fisk var det ganske lurt!

Dvs at me nå bare kan ta helg for all kosen er i hus
og i morgen har me invitert min mor på fårikål :)
Blir nok koselig det, garanter mye skravling og strikkings :) Ikkje har me TV (!!) heller så ingen "kasse" å glo på hehe
Blir nok ei fin helg :) Skulle ønske Solstråla
kunne kommet hjem nå heller :) 

Hun skal reise til CanariØyene den 14.nov, hun blir 20 år fredag 13.nov :) Hun kommer hjem noen dager før og skal kose seg + hun blir ca 1 uke her hjemme når hun kommer hjem fra ferien også :) 
Da må me nok få til et kaffeslabberas å feire henne litt :) 

Men du? Har du funnet frem garn? Ja til sokkene over?
Da sier eg bare: 1-2-3 START! *ler*




KOS deg og ha en flott
og Festlig Kwell :) 





Go`klem fra ei spent Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hei! Jeg har lyst til at være med til, at strikke dine sokker. Strikker nemlig sokker til julegave :D Hilsen

Vibbedille sa...

Supert! dette blir GØY :)
LYKKE TIL :)