søndag 29. november 2015

Ellen Hat - Norsk Lekker Oppskrift

Lunamon Design

Som eg har nevnt før så er Monica,
som er det kreative hodet bak Lunamon Design,
en strikke/blogg venninne av meg :)

Er det noe me mennesker bør gjøre så er det å hjelpe der man kan :) Designere i startgropa trenger litt "drahjelp" til
å "Nå" ut til flest mulig, ikkje sant? Selv om eg blogger mye om utenlandske designere er det de norske eg brenner for!

Det er utrolig mange flinke i vårt langstrakteland! Det er heller ikkje til å legge skjul på at bloggen min når ut til mange og da blogger eg så gjerne for å dele de
fantastiske designene som finnes her hjemme :) 

Ta nå f.eks denne "Ellen Hat" som Monica har designet, skikkelig fargerik og herlig! DU kan strikke den i skarpe kontraster i dine "egne" farger eller du kan gjøre den lekker med Ton-i-Ton, helt opp til deg :) Monica har strikket den
i garnet Falk fra Dale, et garn som eg liker veldig godt
og faktisk har på hylla :) 



Lunamon design

Personlig så elsker eg slike fellinger! Fellingen i seg selv er jo et lite kunstverk og "gjør" seg veldig godt :) Den er også med på at luen "sitter" veldig godt, ja både på store og små :)

Oppskriften er selvfølgelig på norsk!
Du finner den på HER på Ravelry eller HER på Epla

Dette er jo dessuten en SUPER Julegave :) 



Vær med å STØTT opp om Norske Designere :) 
Det er de som er med på å bære
Norske StrikkeHistorie videre :) 





Juleklem fra Vibbedille :) 

1 kommentar:

Unknown sa...

Takk og takk for fine ord.
Jeg er så enig, vi må prioritere alle de små kunstnerne.
De store kjedene som har masseproduserte varer fra østen overlever uansett.
Ha en flott kveld videre.