onsdag 4. november 2015

Hjelp! Tips? Hva hadde DU gjort??


Ok, da er skjørtet mitt så godt som ferdig, mangler fortsatt ca 2 cm igjen av vrangborden! Tenkte du kunne løse et problem for meg mens eg strikke kanten nede ferdig? Deal?

Du ser det, eg trodde jo at eg startet NEDE på skjørtet,
men etter et stykke, som var alt for stort til å rekke opp så eg jo at eg startet OPPE! Hadde nemligen en PLAN for livet ser du: Ville strikke en kant som var dobbel og 5 cm slik at eg kunne brette den og ha en 5 cm bred strikk inni, men nå går ikkje det! NEI! Eg gidder ikkje å plukke opp og strikke på,
for den er jo uansett vrangbordstrikk, men eg har noen alternative løsninger som eg vil DU skal se på, ok? 

Ta en titt her:



Eg har en rull med 2,5 cm bred strikk, eg kan legge den midt på vrangborden og sy en "tunell" til å ha strikken inni?
Er dette noe som funker??

Eller...


Brette den nesten 5 cm ribbekanten og presse inn strikke,
blir bitte litt liten plass, dessuten syns eg da kanten blir ganske smal og det er stor fare for at kanten forsvinner inn mellom "blondene" valkene på magen.....ikkje behagelig.....

Eller...


Går det ann å sy med en slik tynn strikk på
en eller annen finurlig måte??

TIPS og GODE råd mottas med veldig STOR TAKK <3 



Som man VET så skinner ALLTID sola bakom skyene!
Solnedgang nå i 17 tiden i ettermiddag :) 



Sånn ellers her i kroken på en onsdags kwell er eg
nydusja og er kommet meg i pysjbuksa :) 
Klar for å bare dille og strikke, ja og så har eg funnet meg en serie på Viaplay. Ser på "Chosen", men litt usikker ennå hva en syns så eg bruker nok kwellen på den :) 




KOS deg masse du også og ha
en Deilige kwell - etter hvert må du ha en
Riktig God Natt <3






Go`klem fra ei velduftende Vibbedille :) 

13 kommentarer:

Unknown sa...

Hadde gått for det 2,5 cm brede strikket bretta inni linninga som den er. Det er mitt tips i alle fall.
Kos deg utover kvelden.

Unknown sa...

Ellers kan du også dele strikken på tvers , slik at den blir smalere og lettere å få på plass

Bunny Trash sa...

Ja tante er fortsatt gal!! hahaha..

Tone sa...

Eller strikke en vrangbord i tillegg (evt i glattstrikk) og sy på innsiden av skjørtet til å legge 5cm strikken inni. 2,5 cm strikk vil kanskje bli noe smalt og "gnagete" hvis du vil ha det behagelig... :-)

Tone sa...

Du kan lage innsiden ved å plukke opp masker på vrangsiden også. Da får du en smal kant (oppleggsmaskene) øverst på skjørtet.

Lisbeths Verden sa...

Plukk opp masker på baksiden og strikk ny kant og sy det sammen i toppen !

Sylvia sa...

Nei, nei ,nei....!!!!
Jeg har jo strikket skjørtet, og var også klar på at det var linningen jeg startet med først.
Jeg har brukt det masse, og har IKKE strikk i det hele tatt. Det holder seg oppe. Jeg har ullstilongs under, og da jobber de sammen.
Har du prøvd det?
Siden det ikke sitter hardt på, slipper man å få bollemage pga stramt strikk. Det bare henger på.

Vibbedille sa...

Linningen i livet står jo ikkje inntil en gang hehe :) Fikk et forslag om seler, kanskje eg skulle ha testet ut det HAHA

Menageriet sa...

Mitt tips är att virka eller göra en snodd och trä ut och in genom linningen och sen knyta på framsidan.
Det enkle är ofte det beste! Som Ni säger i Norge. Hihi!
Snygg kjol är det i alla fall!
Ha en fin vecka!

marit eline ressem sa...

Hei igjen :) Angående strikk i livet på skjjørtet, så hadde jeg nok tatt opp masker helt øverst og strikket belegget på baksiden slik at det ble plass til strikken inni der....har man probllemer med å ta opp maskene på en fin måte, så er heklenåla fin å ta opp masker med :) Ha en fin kveld! hilsen Marit E. Ressem

Mammaka sa...

Hei Gale Tante!
Om du ikke vil bruke bukseseler, så kan du sy kryssesting på vrangen med strikken inni :) Bruk ullgarnet. Det fungerer alltid for meg.

Astrid sa...

Jeg ville have delt strikken. Det har jeg gjort på mange af mine nederdele. En meget pen nederdel.

Anne Margrethe Larsen sa...

Spørsmålet er om du skal ha bluser/gensere oppi skjørtet? Om ikke hadde jeg bare tvunnet tråd samme som skjørtet og tredd det gjennom midt I vrangborden. Det blir penest,så man ikke får ekstra riller" på magen. Og skjørtet sitter da godt. Mvh Anne.