lørdag 14. november 2015

Lekre MISLYKKA Sokker!


Ser jammen meg ut for at dette blir sånn EVIGHETSSOKKER! Sokker er jo sånn egentlig kjapt
å strikke, ja hvis du ikkje Turnus-Strikker eller går rett på trynet sånn som EG har gjort! *Ler*

Jepp, for det skjer det må du vite, ja faktisk rett som det er! Det er det som er "farlig" når man strikker mye,
bare er liksom inni en "Drive" og bare durer i vei
og PLUTSELIG så er det: "WHAT!?!?"
Ja du har vel sett sokker med 2 hæler f.eks?
Eller votter uten tomler?

Jadda, har strikka det meste kan du si :) 



Dette er sokk Nr 1 :) "Lekker" firkanta sak, har plass til nesten 2 føtter i bredden og vel så det!

"Problemet" her er at; Bråtet strikkes over over 51 m på pinne 3,5- Etter å ha strikket en del sokker så VET eg at med det vil det bli en FOR stor fot, iallefall når den er glattstrikka. Men, som sagt, eg var i en "Drive" og durte i vei! Men eg strikka den ferdig for å bedre se HVA som skjedde!

Da fant eg ut at etter endt vrangbord må eg FELLE, jepp, på sokk nr 2 så felte eg ned til 48 m + eg skifta pinne og gikk ned til pinne 3 - DA blir det en SUPER sokk!



Trodde eg!

De 2 siste kveldene har eg sittet å strikket fot nr 2, i går kveld var eg klar for tåen.....men tok nå å prøve den på fordi Magefølelsen ba meg om det......

Kunne ikkje fatte å forstå at t.o.m Jr kunne
ha stappet foten oppi.....Hmmmm

Satt å leste min egen oppskrift om igjen
og om igjen......PLING!
Hekkan altså, det KAN jo være en FORDEL
å strikke en KILE!?? Ædde MUuuULIG!??

Jaja, ut med pinnene og "Swisj" så var hele foten rekket opp til hællappen som forøvrig er perfekt!
På an igjen.......



Bortsett fra et reelt Fot Problem så er eg MEGET fornøyd med Skaftene! Blir ganske så lekkert syns eg! Sokk Nr 1
Den digre har eg testet i støvlettene BARE for å se at skaftet er optimalt og det ER perfekt oppi skoene! Blir så fint atte, men det ser ut for at det trekker ut med de der bildene HAHA

Regner med at DU også har verdens beste tålmodighet,
slik som meg??

Men Ok, hvis DU har lyst å strikke slike sokker, Dog Perfekte så finner du Gratis mønster/oppskrift på de HER!




Ellers er dagen SUPER-PERFEKT for å strikke Sokker og se på Film! Det er DET eg skal gjøre, ja eg skal t.o.m KUN loffe rundt i pysjamas og ikkje gjøre en dritt hehe

Men FØR eg helt kan rigge meg til skal eg bare kjøre Amira og venninnen på Flyplassen og shippe de avgårde for ei uke i syden :) SÅÅÅ er det bånn gass hjem, fortsatt i pysjen
og bare KOSE meg og kjenne på at det er godt å vite
at eg ikkje ut på noe :) 

Har vært litt hver dag denne uka,
så ENDELIG skal eg puste skikkelig ut :) 

Ellers hadde me en skikkelig KOSELIG fredag i går, Nydelig Fahitas og mye skravling! Fikk t.o.m i gang min mor med lappeleppet som hun fikk garn til på bursdagen-
Jepp, det ble Domino :) 
Skal vise deg etter hvert :) 



Nå håper eg det er duket for en fin-fin lørdag hos deg også?




KOS deg og ha en HERLIGE Lørdag!
NYT den :) 



Ellers må eg jo si at det er virkelig dramatisk det som skjedde i Paris i går og det var også helt forferdelig det som skjedde i BEIRUT på torsdag, like ved der me "Bor"! Det var også 4 selvmordbombere som drepte og såret over et 100 talls mennesker, men det er jo selvfølgelig mindre viktig i den store sammenhengen...




Go`klem fra ei Håpefull Vibbedille :) 

1 kommentar:

Unknown sa...

Du er bare helt kanon Vibbedille!!! 😂😂😂😂
Jeg har faktisk ikke gjort noen store brølere selv på sokker enda, bank i bordet, og votter har jeg ikke strikket enda, annet en til baby og de vottene skal jo ikke ha tommel uansett!! :-)
Men jeg har likevel en artig episode å fortelle, som jeg og flere andre har ledd av den i tidens løp..... Altså, mormoren til tantegutten min på 4 1/2 år er en racer på å strikke dukkeklær.. Før Julian ble født og hun startet strikkingen til han, strikket hun masse nydelige dukkeklær. Mye fra Målfrid Gausels bøker, så også sparkebuksen jeg nå skal fortelle om. Dette var en sparkebukse med hel fot, hun strikket ene beinet og foten ferdig og fortsatte på neste. Ble ferdig med den og var vel fornøyd. Så oppdager hun at føttene pekte hver sin vei..... Oj da.... Dette må vi fixe, rekker opp og strikker ny fot.... Hmmmm, føttene peker jo fortsatt hver sin vei.... Og sånn holdt hun på en stund, til hun endelig fikk begge føttene til å peke samme veien...... ;-)

Jeg skal sjekke ut oppskriften på disse sokkene, de er nydelige!!! <3 <3
Ønsker deg en super helg videre og håper du får strikket og kost deg masse!!! :-) <3