mandag 16. november 2015

SmåStrikk er Perfekte Julegaver - Lekre Oppskrifter

Ysolda Teague

Sier bare: Sjekk DEN fantastiske fargen!!! Det var den eg falt for først før eg tok selve votten i nærmere øyensyn;
Jammen er den heftig LEKKER! Eller hva??

Det er Ysolda Teague fra vakre Edinburgh i Skottland som er designeren bak alle disse utrolig flotte vottene og hansken - I`m In LOVE! rett og slett! Det gribler i nakkehåra etter
å finne frem enten noe Wollmeise eller lekker tynn alpakka, ja for votter i alpakka SKAL eg ha før vinteren er over!
Vær du sikker! Du må nesten bare ta
å NYTE disse flotte kunstverkene:


Bildet over



Ysolda Teague




Ysolda Teague




Ysolda Teague




Ysolda Teague



Hvor mange votter og hanske skal du strikke før vinteren legger seg som et iskaldt teppe over oss?? Eg vil jo selvfølgelig strikke ALT eg kommer over, men i praksis lar det seg ikkje gjøre, men noen av disse havner nok i boka
og forhåpentligvis på pinnene! Eg LOVER :) 

Anyway, vil du se MER av Ysolda sine design? Tenkte det ja, ta turen innom HER du og bare kos i vei, eller kanskje du vil kikke i den fantastiske Bloggen Hennes? ENJOY! 


* * * * *

Det ble til at eg måtte kveltre meg i senga et par timer for ryggen ville slettes ikkje være venner med meg i dag, men nå kjennes det ut som eg er klar for noen timer i kroken :) 

Sånn utover det har eg begynte å tenke på jul, eg sa TENKE, handlinger er enn så lenge uteblitt hehe Er i grunnen mye som skal gjøres altså, er me blitt for bortskjemt her i vesten eller? Noen ting eg bare ha i jula, på samme måte som Ali og begge ungene har sine favoritter og "jobben" min er
å prøve å oppfylle alle ønsker, dette gjelder for såvidt innen småkaker så det lar seg absolutt utføre. Baker alltid extra når eg er i gang slik at eg også fyller mamma sine bokser :) 

Eller av faste ting som gjøres er å "Gi en Middag" til Kirkens Bymisjon! Det er fast HVERT år og selv om det ikkje er allverden (for oss) så betyr det nok veldig MYE for den som får sitte å kose seg noen timer med varm mat!

Hvis DU vil være med på dette skriver du ordet GLEDE på en SMS og sender det til nummeret 2490 (Det koster 80,-)
da betaler du for 2 middager til noen i Rus og Gatemiljøet :) 
Hvis du vil betale med banken din (Visa) kan du gjøre
det på nett, da går du inn HER! 

Bortsett fra dette har eg del ubrukte strikka luer som eg tenkte å gi til tilfeldige på gata som fryser på ørene :)
Planen er å smøre noen matpakker eller steke vafler og ta en tur i Byparken en gang før jul :) Dette var noe eg gjorde hvert år når eg jobbet inne i Stavanger, men det har dabbet av de siste årene, men i ÅR er året hvor eg tar opp dette igjen, kjenner at eg gleder meg til det :) 

Gjør du noe for de som har ramlet utenfor standaren? Hva gjør du i tilfellet? Flere Gode Tips mottas med STOR Takk :) 


Som sagt så er eg klar her i kroken, god flanellpysj og morgenkåpe er på så eg har det godt og varm! Ute er det kaldt!!! Det kjente eg på Jr etter at han kom 
inn fra en loddsalg runde! Brrrr




KOS deg og ha en skikkelig
Trivelig Kwell :) 






Go`klem fra ei Vibbedille i FørJulsmodus! :) 

Ingen kommentarer: