mandag 2. november 2015

På Tur med Hu Bestemor og Strikketøyet!


Det er ikkje bare bare når man treffer på ei Bestemor
i trafikken skal eg si deg! Har mang en gang hatt BRÅSTANS i ei rundkjøring fordi hu Bestemor, Hu har forkjørsrett okke som og dure i vei rett fram! De e heller ikkje bedre de som ligge i 30 og har midtstripe som pekepinn *ler*

JAMMEN er det GODT at nye regler blir vedtatt og satt i kraft sånn at ikkje bare me Unge(?) skal føle oss trygge,
men også at de eldre skal ha det bedre i trafikken :)
Trafikken KAN være et livsfarlig sted.

Nå har min mor blitt ei "eldre" dama, ja hun er også Oldemor, men jaggu holder hun seg godt :) Liker ikkje å tenke på at foreldrene begynner å bli gamle, pappa`en min døde rett etter sine fylte 75 år....Og de neste som står øverst på stigen er jo oss barn....SKUMMELT! 

Uansett, i en alder av 75 må man altså ha legeattest for å få beholde sertifikatet, dette skulle me ordne i dag :)
Siden eg vet at det kan ta tid på Biltilsynet pakket eg med meg Klumpelumpe-skjørte og ei vannflaske, ja og et par ferdig rulla sigaretter ;) Kjørte å henta mamma i halv 12 tia,
hun var glad og fornøyd for nå skulle me på tur :)
Det tar vel ca 15 min ut dit me skulle og me hadde GOD tid :)
Hadde nemligen avtale om å hente Jr på skolen 13.45. 

Var temmelig mye folk på dette Tilsynet så me satt oss til rette vettu med strikketøyet og fikk faktisk strikket i ca 45 min, da var det mammsen sin tur :) Full fart bort til skranken
og det første dama der sier er:
"Bare la meg seg legeattesten så er dette fort gjort" 

"HERREGUD!" Utbrøt min mor! "Den ligger hjemme
i bilen......." Ja akkurat ja, var ingen vei utenom det,
måtte bare legge på hjul og komme oss avgårde. Mamma ble stressa, men eg sa bare slapp av og tenn deg ein røyk :)
ca 40 min senere gikk me for 2.gangen ut av Biltilsynet med utført oppdrag! Da var klokka 13.50-ergo, Jr sto garanter
å ventet og selvfølgelig var han nok strømløs for eg fikk ikkje tak i han. Jaja ingen problem, 13 år og stor gutt så han går jo bare hjem tenkte eg :) 

På vei hjem fikk eg nå svippet innom den
Arabiske butikken å kjøpt grønnsaker :) 

Er GLAD for at eg fikk hjulpet min mor med dette i dag, hun har jaggu meg stilt opp når me har trengt henne :) Gjør meg ingenting så lenge formen er bra og DET var den i dag :) 

Det er i grunnen det siste året at det har gått opp for meg at mamma "Trekke på åra" - Liker ikkje tanke på det og føler gjerne hun selv tenker på dette inni mellom(?) Eg må ta meg samme og bli flinkere å besøke henne- Hun er heldigvis VELDIG flink å komme til oss og DET setter eg pris på :) 

Lenge siden DU har besøkt din mamma/pappa?


Meiju K-P

Sjekk denne sier nå bare eg! WOW så lekker! Likte veldig godt hetta på denne og du kjenner jo meg og Hettejakker? *DÅN*


Opp til str 50"



Winnie Seko

Lekker, Lekker og VELDIG lekker!

Gratis


Knittintin / TiinaKuu

Satt lenge å funderte på HVORDAN dette kan gjøres!
Ta å lagre oppskrifta du også så kan me få oss noen skikkelig FLOTTE sokker! Jepp, oppskrifta den er Gratis!





Snakk om å vera blinde på auene! Tenk du, dette villnisset står rett foran meg her i sofakroken og eg tror de har
stått sånn hele helgen *ler*
Er nok ikkje et helt optimalt Husmoremne hehe

Tror eg skal kaste de å sette den tomme vasen lett tilgjengelig på benken så kanskje det vanker noen nye roser? Det er jo lov å håpe :) Neida, han Ali er heldigvis ganske så flink til å kjøpe blomster, ja sånn helt uten grunn :) 

Før eg sovner helt i sokkene skal eg svinge innom kjøkkenet og ta et bed av omeletta mi før eg henger opp en maskin med koseklær :) Er helt på trynet igjen med den spisinga så eg må skjerpe meg! Har det med å spise stående mens eg gjør noe annet (Les:Rydder på kjøkkenet)
eller ei skje av Ali sin middag....HÅPLØST! 

ANYWAY, etter at klærene er på stativet skal eg slenge på meg ei god morgenkåper og et par ullragger og krype godt oppi kroken her å speedstrikke på skjørtet! JuHuuuuu

Husk nå GIVE AWAYEN min! Trekning i kwellinga i dag! 
Klikk deg inn HER! 





KOS deg og NYT en
Flott ettermiddag :) 





Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille :) 

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så flott at du hjelper din mor. Ta godt vare stundene dere har. Selv mistet jeg min far når jeg var 10 år og min mor når jeg var 20. Så jeg misunner alle som er så heldig og får beholde foreldrene lenge. Ha en strålende kveld, på pinnene her I kveld er siste sokker som skal under juletreet :))

Unknown sa...

Så flott at du hjelper din mor. Ta godt vare stundene dere har. Selv mistet jeg min far når jeg var 10 år og min mor når jeg var 20. Så jeg misunner alle som er så heldig og får beholde foreldrene lenge. Ha en strålende kveld, på pinnene her I kveld er siste sokker som skal under juletreet :))

Unknown sa...

Ta godt vare på din mor-har du oppskriften på Klumpelumpe-skjørte .jeg kan ikke kjøpe en bok til 350 spenn bare for en oppskrift,det har jeg ikke råd til. Kan du hjelpe meg ?

Hjertelig h Kitt

Vibbedille sa...

Eg har ikkje boka selv , har bare lånt den ei ukes tid,
dessuten er det jo ikkje lov å kopiere fra ei bok ;)

Det er ikkje for å være kjip, eg er bare veldig streng på Copyright av oppskrifter, men eg er sikkert på at om den ikkje allerede er på biblioteket så er den nok like om hjørnet :)

Klem Vibbedille :)

alonewithme sa...

Den hoodien der er jo bare nydelig!