søndag 1. november 2015

Mamm`en ble KjempeGlad! + 1 oppskrift Of Course!


Her har du mamm`en min :) 75 år i dag-
og eg må jo si det at hun holder seg VELDIG Godt!
Det er ikkje så mange som kunne tippe riktig alder på henne 

Hun strålte som ei SOL da hun så hva som var inne gaven og fargene var full klaff, jepp eg kjenner henne hehe
NÅ skal det bli teppe på dama,
sitt første sådan som hun skal strikke :) 

Kan tro me har koset oss, eg var ikkje hjemme før i 19 tiden så me har skravel og strikket mye :) 
Det bognet av kaker kan du tro og eg gikk ALL IN,
men måtte gi fort tapt hehe


Gjør ingenting det fordi mamm`en har fulle skaper med mange Go`saker så på meg ble det youghurt,
korn og blåbær, "satte" seg bedre i magen det
+ et par "bøtter" med kaffi :) 


Har planer om å lære henne å strikke Domino, en teknikk eg elsker på tepper! Det er helt herlig å strikke for det er jo
0 montering til slutt så eg håper hun velger det :)
Me skal ta oss en kwell denne uka her i sofaen hos
meg og få henne i gang med et flott teppe,
skal vise deg etter hvert :) 

Har du strikket Domino? Hvis ikkje må du prøve!
Fant et på Drops, her er det diverse størrelser på lappene
og de legger lappene en annen vei enn det eg gjør,
men teknikken er den samme :) 
Kan godt komme med en beskrivelse av hvordan eg skal lære mamm`en etter hvert :) 

Her har di iallefall en Gratis Norsk oppskrift til å starte med:
Moroccan Colors

Hmmm eg klarte ikkje å skifte språket over på norsk? Opplevd det før?



Formen MIN er iallefall på TOPP og humøret er tilbake!
Nå er det hele 1 mnd til en muligens ny migrene,
men det er såååå lenge til og i mens skal eg bare
nyte og kose dagene :) 

I morgen blir også en dag sammen med mamm`en hehe
Må få henne ut på Biltilsynet for hun må ha nytt sertifikat når hun er blitt 75 så hun har faktisk ikkje lov å kjøre i morgen HAHA
Kanskje det blir kaffi og Domino hos oss etterpå :) Får seg :) 

Nå skal eg iallefall KOSE meg her i kroken, tenkte eg skulle se en ny episode av Den Store Strikkedyst, begynner å bli spennede nå gitt :) Nå nærmer det seg på skjørtet mitt
og kanskje eg også får opp tempoet med
å se denne episoden hehe




KOS deg masse og ha en
trivelig Kwell og en
Flott Ukestart :) 





Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille :) 

4 kommentarer:

Wenche sa...

Så flott at hun likte gaven (hadde ikke trodd noe annet da;) ) viktig å ha alle papirer og tillatelser i orden selv om man ser yngre ut enn man er ;)

Anonym sa...

G'kveld og gratulerer med mamm'en din! Jeg synes sønnen din ligner utrolig på henne! Jeg ble født på din mamma's 21-årsdag,så jeg har også bursdag i dag, beste dagen! :-) (Min mamma ville også blitt 75 i år.)

Hilsen Line i Oslo.

Vibbedille sa...

Gratulerer med dagen til deg også :)

Sylvia sa...

Grattis med dagen til din kjære mamma!!!
Jeg visste at hun nok kom til å elske denne gaven fra deg, Vibeke.
Vet du, jeg var på kurs hos Vivian Høxbro på Fanø en gang. Kurset het : dominostrikk for late.
Jeg meldte meg på med en gang, for jeg vil at ting skal gå hurtig.
Strikketøyet ligger enda på loftet......morro å lære, men det tar litt tid....selv om mine ruter hadde hull i midten, he he
Min frokost består av cottage cheese, yoghurt, kanel og enten frukt eller korn. Test det ut. Knallgodt og ligger lenge i magen.
Da har min nye tilværelse startet. Dette skal gå bra. Men jeg tar en dag av gangen. Men jeg overlever jo dette også.
Ha en herlig dag.
Klem