lørdag 28. november 2015

Fra Eventyr til Kunstverk! Eg bare MÅPER! - Fantastiske Oppskrifter

Nim Teasdale

Nim Teasdale er fra Sør Australia og designer noe av det mest Eventyrlig eg noensinne har sett! Ikkje bare bruker hun noen enestående farger, men ta deg tid til å SE på designet! Det er virkelig vakkert! Hun sier selv at det ikkje er så vanskelig, det gjelder faktisk bare å gjøre som det står :)

Les NØYE gjennom den skrevne oppskriften først før du hiver deg over diagrammene :) Hele prosjektet finnes også som skrevet versjon for den som ikkje liker å jobbe med diagrammer-VELDIG greit :) 

Oppskriftene kan også kjøpes i e-bøker,
da får du jo mer for pengene :) 

Nim har egen gruppe på Ravelry, så hvis du blir forelsket
i hennes design kan det være greit å være medlem HER hvis det skulle dukke opp spørsmål til mønstrene :) Hun har også en Blogg det kan være gøy å følge med på! I disse dager er hun og familien halvveis på en 1 års reise og HER kan du følge hele turen med dens eventyr :) 

Da vil eg bare anbefale deg å se og NYTE:

Bildet over



Nim Teasdale




Nim Teasdale




Nim Teasdale




Nim Teadale


Hvis du vil se mer av Nim sine fantastiske design,
ja da går du inn HER for flere eventyr!
Snipp Snapp Snute....



Her i huset er det slettes ikkje noe eventyr,
mer et mareritt av dillerot! hehe

Mens Ali har holdt på å tilberede maten til i kwell har eg smøget meg rundt han og fått bort MASSE rot som bare ligger der! ET eksempel er at me bruker stolene til
å oppbevare fat og STORE skåler! Nå er det borte vekk,
det er også bøtta, stekebrettene og tørrfòret på bildet hehe

Det som nå gjenstår og som skal gjøret ETTER at me er ferdig å spise senere er å vaske litt for så å bare pynte :)
Ali henger opp gardiner mens eg stryker over en duk - egentlig svinte gjort :) 
Bytte ut fille og grytekluter som passer til høytiden,
ja og det VIKTIGSTE er jo....


....AdventsStaken! hehe Fant den i år også! *ler*
Jepp, ting som eg er livredd for gjemmes i garnhyllene!
Altså, ikkje redd for den fordi den er dyr, men FY SØREN det er irriterende å ta den frem kwellen før den skal tennes og en pære f.eks er knust! Den er nå testet og funker!

I år ribbet eg den for det grønne rundt lysa så her kjører
me helt hvitt :) Blir pyntet med røde hjerter rundt omkring så Koselig blir det nok!
Den tennes som vanlig av Jr på vei til seng
i kwell...ehee....natt :) 

Nå skal eg faktisk være ganske SMART, eg skal gå å sove en GOD time før det er mat og eg kan fortsette, er litt sånn uggen i hodet og eg krysser fingrene for at eg KUN får denne (svake) migrenen denne gangene! Det skjer det ser du så kanskje eg er heldig denne måneden :) Satser på det :) 

Da GLEDER eg meg til å kunne vise deg et
FERDIG pynta kjøkken i kwell!
*Krysser Fingeren*





KOS deg masse og ha en
Herlig Ettermiddag :) 




Her hagler og blåser det! Brrrr





Juleklem fra ei litt pumpa Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: