onsdag 4. november 2015

I år er det IN med korte Ullskjørt! - Gratis Oppskrifter

Yarnspiration/patons

Det er ikkje få som sitter rundt omkring i landet å strikker skjørt i disse dager, ja selv eg strikker skjørt! Klarer ikkje helt å få det ferdig fort nok :) Det er så stilig med kort ullskjørt
og tjukk strømpebukse :) Lunt og godt er det også! 

Nå har eg rota rundt "der ute" og funnet noen eg syns er fine, kanskje det blir skjørt på deg også?

Skirting Around
Gratis



Berroco

Gratis


Britta Kremke

Gratis


Leslie Petrovski

Koster noen kroner


Keith Putham / Dora Ohrenstein


HEKLET!
Koster noen kroner :) 



Drops Design

Gratis


Håper du faller for et av disse og blir med i SkjørteGjengen!

Har fått flere henvendelser angående skjørte eg strikker
og hvor oppskriften kan fås, da må du kjøpe
Klompelompe Boka - da får du i tillegg mange
andre fine strikkeplagg også :) 

* * * * *

Du skulle sett stillingen eg fremførte på vei ut av senga
i dag!! Tror søren meg eg begynner å bli gammel!
Stiv som en stokk med en rygg som var alle veier enn rett opp og ned! Tror eg våkna i samme stilling som eg sovna, noe som tydeligvis ikkje er bra! Må visst bli litt mer aktiv om natta hehe Etter et par runder i stua så ble eg nå ganske så myk og god - nå er det iallefall tålig bra :) 

Dagen ser ut til å bli ganske så bra så her er det bare å sette i gang! Ja siden eg har såååå mye å gjør, men eg tror eg skal kle meg iallefall-litt greit siden eg skal på konferanse på skolen. Før det blir det ei ny kanne med kaffi og Speedy Strikking på siste del av skjørtet :) det bli gjort! 
Garn og pinner til de planlagde sokkene ligger klar så ingen fare for å bli arbeidsledig!

Håper dagen din starta bra?
Gode utsikter for dagen?




KOS deg og NYT den!






Go`klem fra ei spent Vibbedille :) 

6 kommentarer:

Unknown sa...

Det første skjørtet der var jo bare helt fantastisk!
Takk for linken.

Ha en flott dag, uendelig deilig når du kan felle av zigzag skjørtet ;)

amo sin blogg sa...

Lekre skjørt.
Det tredje med haustfargane blir min favoritt.

Fin onsdag frå Anne-Mari

Unknown sa...

hvorfor er ikke oppskriften på Norsk😞

Unknown sa...

hvorfor er ikke oppskriften på Norsk😞

Vibbedille sa...

Nå er det jo slik at disse oppskriftene er på engelsk og ved hjelp av gode oversettelser på forkortelsene skal det ikkje være noe problem.

Innlegget etter dette innlegget har KUN Norske Gratis oppskrifter, se om du finner deg et skjørt du liker der :)

Unknown sa...

Så mange fine skjørt det var..Tusen takk for tips!