torsdag 5. november 2015

KlompelompeSkjørtet er FERDIG! JuHuuuu + 1 norsk Gratis oppskrift


Sånn ca i ett tiden i natt festet eg den siste tråden
og Jubelen brakte løs!
JuHuuuuuu

Neida, det er slett ingen bragd, men det er stort og herlig
å være ferdig med noe som er sååå etterlengtet + at med tanken på at eg er en ekspert på å "Gi Opp" /Skifte turnus
på oppløpsiden! *ler* Det er TYPISK meg å starte på noe nytt når det er kun få cm`er igjen hehe

Nå hadde eg t.o.m NYTT prosjekt som lå å ventet på meg så litt stolt må eg få si at eg er?
Hvis man ikkje kan skryte av oss selv kan me slettes ikkje forvente at andre gjør det heller :) 

GLEDER meg VILT til å kle meg "opp" i dette :) 



Skjørtet kan absolutt strikkes av en nybegynner,
oppskrifta finner du i Klompelompe Boka

Litt Fakta? Ok:

Skjørte er strikket i str XL, men kunne egentlig hadde noe mindre for det er god strekk i bredden.
Hel lengde inkl 5 cm vrangbord nede er 46 cm og bredden når det ligger flatt er 37 cm

Selv om eg opplevde litt "Himling med øynene" har eg strikket det i Østlandsgarn fra Nille.
Eg gikk ned på pinnestørrelse og brukte nr 3 og 3,5 -
Da ble det fast og godt :) 
Total vekt er 271 gram dvs eg trengte
litt mindre enn 6 nøster.

Grunnen til at eg ikkje brukte orginalgarnet, som eg faktisk har på lageret, er fordi min erfaring er at det siger og "reger" og eg er slettes ikkje glad i det :) Østlandsgarn derimot, det er faktisk til å stole på! Plagget blir stødig, mykt og det skal jammen MYE til før det evn siger :) Ikkje tror eg det kommer til å bli noe særlig "rompe" i det heller,
men det betinger jo at det er fast strikket :) 



Siden eg er en strikker som altså kan "Gi Opp" på oppløpsiden kan du ikkje forvente at eg skal plukke opp masker og strikke ENDA litt til etter at trådene er festen HAHA Er alikevel enig i om at det garantert hadde vært det beste å gjøre, men løsningen min ble godt brukbar og nå ligger skjørtekanten inntil korsryggen og det "sitter" godt :) 

Det kommer bilder med meg inni skjørtet enten senere
eller i morgen :) Fotografen sover! :) 

TUUUUSEN TAKK for et enormt engasjement i går, det tok jo helt av! Det var neste så Ali sto her å tørket svettet av pannen min etter som en kommenterte og "Liked" hehe
Kjekk med masse gode råd og tips-
DERE er virkelig dyktige damer :) 

DU er BEST!



HAHA eg er slettes ikkje lenge arbeidsledig :) Dette ligger klar her ved min side og NÅ skal det prøves! JuHuuuu
Før eg evn kan dele denne oppskriften må eg teste det ut + eg må tegne diagrammet på nytt pga litt kryssedullfrustrasjoner i nattens mulm og mørke :)
Det kommer etter hvert :) 

Klart eg må ha GRÅE sokker til et så fint skjørt iallefall når Ali har "invistert" i nye støvletter *ler*

Men du, eg kom på en ting, her om dagen kom eg jo over et knallfint ullskjørt må vites! Det er norsk oppskrift, ja gratis er den også i noen størrelser. Har bare glemt å vist deg den!

Her har du den:

Sassy Sekretærskjørt -
fy søren det er et flott mønster!


* * * * *

Hmmmm vettu ka eg skal gjør nå?? EG skal på kjøkkenet
å "Brette ut" 1 kg sei! HAHA Når me skal ha en lett middag pleier Ali skjære en SeiBlokk i fiskepinnestykker å steke, men eg liker best når fileène er brettet ut (Sånn seiebiff) Derfor fikk eg den jobben hehe Tror eg må slippe Milo ut først! Haha

Etterpå blir Kosekrokstrikk og krubling!
Håper sokkene blir akkurat slik eg VIL!





KOS deg masse og NYT
en STRÅLENDE dag :) 






Go`klem fra ei IVRIG Vibbedille :) 

6 kommentarer:

Signe sa...

Skjørtet ble nydelig. Det strikkes ullskjørt over hele strikke Norge fortiden. Og det skjørtet fra Pickles som du linker til har jeg sett på mange ganger. Seibiff hørtes godt ut. Ønsker deg en fin torsdag.

Aase sa...

Så fint det ble:)

Unknown sa...

Flott skjørt, men vil se det på kan du skjønne :D
Tror nesten jeg MÅ ha den boka.....

Kos deg i høstværet

Sylvia sa...

Gratulerer!!!!
Jeg elsker mitt skjørt, og bruker det hver uke. Tror nesten det må på igjen i morra på jobb.
Gleder meg til å se ditt på, Vibeke.
Det Picles skjørtet er veldig fint det også.
Tror jeg skal strikke vinkelskjørtet i lin/bomull til sommeren.
Ønsker deg en herlig kveld.

Ann-Kristin Elstad sa...

Så gøy å se!! Endelig er du ferdig, og kan fjonge deg skikkelig ;)

Bare klør i fingrene etter å få Klompelompe boka i hus, men har ønsket meg den i julegave, så får vente å se om julenissen synes jeg har vært snill nok ;)

siddisisalou sa...

Veldig fint skjørt, og blir nok godt og vamt til vinteren !