lørdag 7. november 2015

Tøffe Oppskrifter + GODE Tips og Hjelpemidler!

Regina Moessmer

JA, eg er fult klar over at eg for det meste deler engelske oppskrifter, det er veldig ofte de eg faller for og ønsker
å dele :) Det er også sjeldent at utenlanske designere oversetter til norsk-Dessverre.

Det er ganske mange som spør på Facebook:
"Hvor finner eg den på norsk?" "Finnes den på norsk?" "Hvorfor finnes den ikkje på norsk?"

I går kveld og nå i morgentimene svarte eg ganske så mange på de samme spørsmålene, men eg kan jo si det en gang til:
HVIS oppskriften finnes på norsk, ja da opplyser eg om det og vil i såfall linke til den norske. Dvs si:
Hvis annet ikkje er opplyst så er oppskriften på engelsk :)
Beklager veldig mye hvis det er et problem.

Men, eg skjønner dere som er frustrert-har skrevet det mange ganger: PRØV før dere gir opp! Det er faktisk mye enklere enn dere tror :) Her skal dere få noen hjelpemidler:

HVIS dere tar å oversetter forkortelsene i oppskriften FØR dere starter å strikke, ja da er dere langt på vei, ved hjelp av DENNE og DENNE skal dere være veldig godt hjulpet :)

HVIS det fortsatt er en forkortelse dere ikkje skjønner kan dere gå inn på YouTube , skriv inn forkortelsen i søkefeltet og det kommer opp mange filmer som viser dere den forkortelsen dere søkte på :) Ikkje gi opp så lett :)

HVIS du fortsatt står fast så er det lov å spørre om hjelp! Husk at det finnes ingen dumme spørsmål :) Send meg en mail eller et Pling på Facebook så finner me utav det :) 

Da HÅPER eg virkelig dere prøver en gang og eg er sikker på at det er flere enn èn som får seg en Aha-opplevelse,
det gjorde eg :) Fra det øyeblikket åpnet det seg en HEL verden av flotte mønster og oppskrifter :) 
Det er dette eg så DESPERAT prøver å dele med dere ;) 




Linen Morlaix  <---- DETTE er en link direkte til der du kan kjøpe/laste ned oppskrifta på bildet over :) 

Det er ganske mange som spør HVOR de kan finne oppskriften, de er tydeligvis blitt forelsket i bildet og glemt
å lese teksten hehe


Brooklyn Tweed / Jared Flood





yellowcosmo




Amanda Woeger



Brooklyn Tweed / Jared Flood



Tu-Spire / Kristi Tullus


Ikkje kom å si at DU ikkje ble forelsket!?? Eg ble fullstendig betatt, oppskriften er lagret og denne MÅ da bare få bli med
i Saue/lam gjengen eg har her hjemme *Dåner litt*


* * * * *

Jaggu men! I dag har eg virkelig SOVET altså! Våknet litt over kl 10 og var fullstendig vakum i hodet og stiv i ryggen! Har garantert ligget i samme stilling hele natta,
Hmmmm det var den der aktiviteten da.....hihi

For all del, det var herlig å sove litt frempå, det er jo lørdag og da skal det bare koses likevel :) 

Det BESTE Jr syns med helg er at han få servert frokost på senga èn av dagene, litt luxus må han nyte nå når han er "enebarn"- i går kom bestillingen inn:

3 speilegg, Tomatbønner og stekt Kalkunkorv +
masse grønnsaker og noe å drikke :) 

Selv om det å stå å steke mat en stund etter at eg har stått opp ikkje er det optimale så ofrer eg meg en gang i uka, skulle nå bare mangle-Så kos atte :) 

Det er faktisk EG som skal rigge til kwellsbord i dag, hehe, me skal ha ost & kjeks og siden det er luktfritt HAHA kan eg gjøre det! Elsker jo å dille vettu så eg står å pynter med druer og diverse grønnsaker :) 

Eneste som mangler ved et slikt bord er Solstråla!
Heldigvis kommer hun hjem neste fredag!
Klarer nesten ikkje å vente :) 

Nå skal eg gå å svinge meg på kjøkkenet og så er det bare en dusj og strikking resten av dagen :)
Det er lørdagen sin det :) 





KOS deg MASSE du også
og finn på noe kjekt :) 





Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Signe sa...

Helt enig med deg når det gjelder engelske oppskrifter. Jeg starta med ett sjal første gangen og det gikk som smurt. Det er bare å komme over den første bøygen. Og de engelske oppskriftene er mye mer detaljert og helt topp å strikke etter.

Vibbedille sa...

Det er så sant som det er sagt! Og eg HÅPER flere og flere vil oppdage den fantastiske mønsterverden det er DER UTE! :)

johanne sa...

åååååå så mye fint, men aldri prøvd meg på engelsk oppskrift......