fredag 20. november 2015

Fredagen ble da fin den!


Jada, eg kravla meg inn i klærene og kom meg ut på handel med han Ali kan du veta! Det er jo så koselig og selv om hjernen og kroppen skreik etter ME-TIME! Fikk enda et JuleSTRIKKEblad i posten så eg hadde
noe å potle med i bilen :) 

Turen gikk til Sandnes hvor me slo oss løst på den Arabiske butikken, det nærmer seg jo JUL så det fylles opp i hyllene med skikkelig godesaker for årstiden :) 

Slakterdisken var også fylte opp og det ble med både det ene og det andre! Ja dette er Halal Slakt og den diskusjonen gidder eg ikkje ta her hehe Men kjøttet er HIMMELSK flott
og MYE bedre enn det som ligger i disken på Kiwi-
så pass kan eg jo si :) 



De hadde fått inn Parranøtter! MIN favoritt!
Jammy det er så godt!


Sammen med Parranøtter MÅ eg ha DADLER!
Disse er så ferske at de smelter på tunga og de er fra Iran - kommer du over en boks så KJØP!


Nå er kjøleskap og skaper fylt til randen og me kan jo bare låse dørene og stenge oss inne hehe

I morgen blir det lammekoteletter m/bakte poteter og salat til middag - Hekkan eg GLEDER meg!


Siden alt kjøttet på Sandnes var Nyslaktet fikk me også helt blodfersk okselever! Gutta ELSKER eg, eg nyte lukta hehe Ali skjærer det i små biter og steker det godt sammen med store løkbiter, legger det inni arabisk brød,
spruter på med sitron, ruller og spiser :) 

Eg plukker litt, liker ikkje å tygge lever, men eg liker smaken! Så eg skjærer det i bittesmå biter og har mer løk enn lever hehe DA er det godt :) 


Sånn ellers i heimen er det en del ROT! Men nå har eg bare tenkt å OVERSE det, eneste som irriterer skikkelig,
vet du hva det er?? Ka kan du tenke deg??

Ja akkurat, den der hersens ledingen midt i stua! hmmm
Da Jr fikk ny Pc (stasjonær) bruker han direkte kabel fra uttaket og inn i maskinen, dermed har eg 7 m kabel på stuegulvet.....DETTE må det gjøres noe med, FØR søndag! 

Amira var jo 20 år forrige fredag og på søndag serverer hun kaker og da må det se noenlunde ut! Resten av rotet tar eg litt og litt av hver gang eg reiser meg fra sofaen hehe
Kunne tatt det sånn full fres på under en time,
men da må eg nok kapitulere etterpå hehe

Tar det STILT Og rolig, det eg ikkje rekker GJEMMER eg! HAHA

Heldigvis skal Ali både støvsuge og vaske gulvene-
da er mye gjort :) 




Fra nå og til eg legger meg skal eg KUN sitte her! Ja du ser at eg har RYDDET!??? Jepp, trenger jo sitteplasser på søndag hehe Eg fant ei stor strikkeveske og la alt fin nedi
og gjemte veska bak sofaen! EFFEKTIVT! *ler*

Men før eg får strikketøyet i hendene skal eg få meg
litt mat i magen *venter*

Ryggen lever sitt eget liv og eg vil ikkje høre på den,
eg skal strikke og ha det herlig her i kroken!




Hatt en fin dag du da?
Kos deg iallefall og ha en
Herlige Fredags Kwell :) 





Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: