fredag 27. november 2015

Kjappe Julegaver, du trenger KUN 1 - Oppskrifter


//Inneholder 1 stk Reklame link
gingergooseberry

Det POSITIVE med luer? Jo det skal eg si deg;
Du trenger KUN 1! Ja da har du en SUPER herlig og lekker gave, de trenger slettes ikkje strikkes i par slik som du må med sokker :) DET er noe som motiverer, derfor har eg funnet en del lekre luer for eg trenger seriøst 1 fin en nå når det er så kaldt! Om ikkje annet har eg funnet LEKKERT garn eg skal strikke den i, skal vise deg over helga :)
Det er nemligen i lufta hehe



Bildet over


Ingvill Freland

Norsk Oppskrift



Ewelina Murach




Carina Spencer




Alexis Winslow



Siden eg har litt tykt deilig på vei skal eg teste ut og prøve
å lage min egen! Som vanlig så "ser" eg en lue eg vil ha
i hodet mitt så kanskje eg får det til? Fargene er det iallefall ingenting å utsette på ei heller garnkvaliteten :) JuHuuu




Ali og eg har som vanlig vært på helgehandel i dag, Oj,
det var surt, vått og kaldt! Ingenting som minner om JUL på det området iallefall! FYSJ! Men kjekt, ja det hadde me hehe Avgårde begge to i gråe kosebukser (!!) Fikk med oss det me trengte + en del gode BlackFriday tilbud,
mye som me slettes ikkje bare kan gå forbi!

Nå er iallefall alt på plass, dørene er boltret og eg er klar til
å KOSE meg med denne månedens utgave av.....



....MAISON Interiør! Det er bare det nydeligste interiør bladet eg vet om! Delikat design med masse lekker å se på!
Selve bladet er av en kvalitet som bare er GOD! Ja, det betyr faktisk en del og eg elsker jo papir, så eg vet hva eg mener hehe Nå er ikkje eg noe særlig overinterresert i interiør, men eg elsker å sitte å SE og Drømme :) Eg er så heldig som får dette bladet Gratis i postkassa hver måned fordi eg blogger for Egmont, men hvis du f.eks er interessert kan
du sjekke det ut Her!


Nå står SitronKylling med poteter å putrer i ovnen og Ali Zznorker på sofaen, begge 2 er vel ferdig om en liten time :)
Eg skal bare innta roen og ha en herlig fredagskwell!






KOS deg masse DU også, 
husk å NYT tiden din :) 






Juleklem fra ei Glad Vibbedille :) 

4 kommentarer:

Sylvia sa...

God kveld i stua Vibeke
Vet du, jeg ble netop ferdig med en lue jeg startet på i går. I Soul og Air . Den veier under 45 gram.
Jeg strikket vel 6 stk av den sist år, så Sophia hdde noen gaver til venninnene, og jeg hadde dem til utstilling på jobb, så alle fikk lyst til å strikke disse luene. Lurt.
I år er den grønn. Mine to single venninner mente at jeg måtte ha en " singel"- lue. Det er visst for å vise at jeg er singel når jeg går på tur. He he.....vel, tror nok ikke jeg blir sjekket opp med den lua på.
De kjekke venninnene trodde at den var til dem, da jeg sendte dem et bilde av den. Men de får da strikke en selv ;)
Kos dere masse, og god bedring til Jr.
Her er det jobb i morra, men litt vin i glasset må til.
Klem

Unknown sa...

Må si meg enig med Sylvia, Drops Air er virkelig en drøm.
Jeg har strikka min Rowan hat i Air og den veide 43 gram.
Dåneforelska i det garnet i alle fall.
Gleder meg til å gjøre oppskriften klar for salg.
Kos dokker, Sitron kylling kan ikke bli feil.

Anonym sa...

Hva gjør man når man alltid klør av luer

Vibbedille sa...

Hvis du klør av vanlig ull i luer kan det være smart å bruke 100% merino. Det kjennes mer ut som bomull, det har ingen løse fibre og det er utrolig mykt og godt :) Men det varme like godt for det er jo ull :)

Et eksempel er at når man strikker luer til kreftpasienter som ikkje har hår er tilbakemeldingene at Merino klør ikkje :)

En annen løsninger er; Hvis du gjerne klør bare i pannen, det er det mange som gjør-da kan det være lurt å fòre den nederste kanten på lua. Bruk f.eks bomull eller fleece :)

Håper du finner en god løsning for deg for ei God ullue er ikkje å forakte :)